Vanzare magazin online

In ultimii ani a crescut exponential numarul de magazine online, din pacate, foarte putine au fost idei bune puse in aplicare excelent, majoritatea copii palide pe acelasi si aceleasi nise uzate la maxim. Si de aici s-au nascut niste tipare interesante:

Ieftinul

Vrea si el magazin online. Sa fie ca emagul, dar maxim “o suta, doua euro”. Il ignori din start, pentru ca e diletant. Hai ca gaseste ceva si face o caricatura.

Valorosul

Are un magazin, ceva nisa, nimic deosebit. A rupt bugetele de aduri si a strans ceva vanzari. Cam 100.000 lei in ultimii 4 ani. Asa ca are o valoare in cap, macar 500.000 merita magazinul lui. Cand il intrebi cat este profitul net anual, sughite. Nu intelege ce legatura are cu pretul cerut de el.

Investitorul

Shop meserie pe wordpress, facut de agentie. 10.000 euro. Seo misto, cu comentarii si directoare. 15.000 euro. Are imbunatatiri majore, gen AWB cu un click si stoc. A mai dat cateva mii. Si a facut si versiune de mobil, inca 2.000. Nu ai inima sa ii zici ca shopul e 200, seo vreo suta, hai sa rotunjim la o mie. Dar el a investit 30.000 si vrea macar dublu daca ar vinde.

Jmekeru’

Nu are date legale pe magazin, expediaza pe persoana fizica, nu declara nici o vanzare. E smecher si rade de prostii care taie facturi. Cand in final il incalta si i se calculeaza datoriile, penalizari si penalitati ajunge la o suma pe care realizeaza ca nici nu visat-o pana acum. Bonus dosar penal.

Magnatul

Are 20 de magazine, maxim 100 vizitatori pe toate. Le listeaza pe 4 coloane in semnatura de email. Idem cartea de vizita. Pe fiecare shop are cate trei linkuri spre toate celelalte. “Poate ii place ceva de dincolo” se gandeste. Cat despre valoare, nici nu se gandeste, el “colectioneaza”.

Visatoru’

Are Giani un magazin cu ochelari Ray Ban originali la 80 lei si vinde bine. Asa ca vrea si el sa isi faca shop si e increzator ca va rupe piata, deja isi face configuratii pentru viitoru BMW si planuri de vacanta in Caraibe. Nu intelege deloc ce fel de magazin vrea si ce inseamna sa vinzi fake-uri.

Habarnistul

Isi face magazin in care vinde ceva, nu conteaza ce. Il pune online apoi da refresh din 3 in 3 minute asteptand comenzile. Dupa cateva ore suna panicat ca nu merge magazinul, testam, merge perfect domnu, s au inregistrat comenzile de test. Pai si atunci de ce nu face lumea comenzi la el? Care lume? Cum care? Nu are magazin online? Nu vin clientii singuri? Nu… ( true story bro’ ).

______________________________

Si ar mai fi tipare hilare. Problema sta in piata atipica, proprietarul nu prea are dupa ce sa se ghideze si nici nu intelege diferentele. Ajunge sa plateasca 10.000 euro pe un shop de 500 si 15.000 euro pe optimizare de doi lei. Si atunci, el la ce pret de vanzare sa se gandeasca? Din pacate gandirea este paguboasa, ca si in alte businessuri conteaza minim investita ta versus rezultate si randament. Idem in ceea ce priveste vanzarile, el se gandeste doar ca vinde de 1000 lei pe zi, nu ca la sfarsitul lunii vine cu bani de acasa sa plateasca angajatii. Si iar nu intelege de ce nu vrea nimeni sa ii cumpere magazinul.

Ok, sa zicem ca are un pret decent pentru ceea ce vinde. Problema este ca ma costa la jumatate sa fac de la zero tot ce are el, eventual si mai bine de atat. Si iar nu obtine nimic. Nu intelege ca azi furnizorii se gasesc usor, ca traficul il generezi din prima zi cu Facebook si Adwords si baza lui de clienti face cat o ceapa degerata.

La mine apeleaza x persoane pe luna, vor magazin… Perfect doar ca eu iti ofer un pachet: shop, continut, setari pe 3-4 canale de promovare ( FB ads, Adwords, Afiliere etc ). Da, sunt incluse si micile gadgets ( responsive, generare AWB, plati diverse, grupe de clienti, feeduri de produse, setarea campaniilor cu aduri etc). Da, vine cu descrieri ample pe categorie si articole pe blog. Cu un cost. Dar obtii un magazin cu tot ce ii trebuie si il poti rula instant.

La final, cateva tips&tricks din experienta personala:

Vrei sa vinzi un magazin online?

  • calculeaza si ofera corect informatii privind profitul magazinului
  • statisticile din Google Analytics sunt de mare ajutor
  • evidentiaza cele mai profitabile canale de promovat
  • daca ai conditii speciale in contractele cu furnizorii de marfa sau servicii, prezinta-le cumparatorului.

Vrei sa cumperi un magazin online?

  • analizeaza nisa si concurenta, nu cumva sa ai preturi mult peste piata
  • segmenteaza atent traficul ( daca iti ofera acces la GA ), poti intelege daca exista canale profitabile dar ne-exploatate indeajuns.
  • studiaza cu atentie lista de abonati la newsletter, o lista buna poate fi aur curat.
  • studiaza cosul mediu si tipul de client, multi incepatori gresesc adresand reclame unui public neadecvat nisei.
  • face afiliere? vezi daca poti dezvolta canalul, de obicei este loc suficient de a atrage noi publisheri
  • tine cont de vechime si indexare, pe un domeniu cu autoritate poti adauga usor noi categorii de produse ( ma refer la google )
  • verifica cifrele cu atentie: cheltuielile ( salarii, programare, gazduire, marfa, transport, curieri, telefoane) versus incasar