Ultimul loc, Romania

[…] tara noastra se situeaza pe locul 28 (si ultimul) din totalul statelor membre UE, cu un procent de doar 11%.

Via ecompedia.

Statistica

Anul trecut imi parea incredibil ca suntem pe ultimul loc din UE la ponderea cumparaturilor online. Ma uitam ca Bulgaria este un pic inaintea noastra iar anul acesta constat ca deja Bulgaria (18%) ia distanta fata de Romania care ramane in continuare pe ultimul loc (11%); de mentionat si a treia clasata la coada calului: Cipru (23%). Distantarea explica in primul rand actiunile diverselor magazine care isi extind vanzarile catre .bg/.hu dar si activitatea retelelor de afiliere ( 2performant/profitshare ) catre tarile vecine si prietene.

Ca si intentie de achizitie online, la capatul opus gasim UK, Danemarca, Luxemburg si Germania, nu are sens sa ma repet, gasiti toate cifrele pe siteul EU.

Un singur amanunt mi s a parut important: dintre respondentii care nu fac cumparaturi online, 75% prefera sa mearga in magazinul fizic personal. In acest caz as zice ca nu este chiar momentul migrarii din offline in online 🙂 Mi ar fi placut sa stiu totusi cati se documenteaza online inaintea achizitiei din offline.