Teama

Daca anul trecut doar a doar a fost un semnal, in 2015 multe magazine se vor ralia “natural” la magazinele mari micsorand sau anuland comisioanele oferite afiliatilor. Motivul invocat este banal, in ideea ca “marile reduceri” oferite nu mai suporta si un comision in plus, marja de profit a magazinelor fiind foarte mica sau inexistenta. In realitate, asa cum s-a vazut si dovedit, de cele mai multe ori discutam de:

  • preturi umflate artificial pentru a fi reduse,
  • stocuri de produse vechi si nevandabile greu vandabile
  • suport enorm de la furnizori

asa ca, in realitate, sunt extrem de putine magazinele ce organizeaza un eveniment Black Friday “in pierdere”. Mai in gluma, mai in serios, legislatia ( tampita ) existenta nu permite vanzarea cu adaos negativ decat in cazul unui faliment declarat. In alta ordine de idei, Dragos spune excelent: la celelalte canale de promovare va permiteti sa injumatatiti platile ?

De fapt, nu este o problema directa de costuri ci o problema de volum, advertiserii nu sunt educati suficient de retele sau nu realizeaza de fapt ce se intampla in afiliere. Ei vad doar factura enorma de sute de milioane lei catre 2Parale. Nu inteleg ca acolo sunt DOAR si subliniez din nou: DOAR procente din niste vanzari de mult incheiate si incasate. Foarte important de inteles: incasate. Pentru ca o vanzare generata pe 2 ianuarie, poate fi aprobata pe 2 februarie, se factureaza pe 1 martie, este platita pe 15 martie si, cel mai probabil, pot fi incasati de afiliat pe 23 martie. Deci din momentul vanzarii pe 2 ianuarie, magazinul incaseaza banii intr-o saptamana sau o luna, dar afiliatul este platit peste doua luni si jumatate.

Dar multele zerouri pe factura ofera teama, trebuie platita, banii au fost de mult incasati si cheltuiti in alte directii si oricum, ei nu prea inteleg ce se intampla in marketingul afiliat, unde il promoveaza publisherii si cum, de unde vin atatea clickuri, daca il fura 🙂 Putini stiu sa masoare exact, putini inteleg ce se intampla. campania declub.roDar frica de facturi mari ramane. Si de zerouri 🙂 Cand am lansat campania DeClub.ro in 2Parale am stiut ca va fi un succes si continua cu incapatanare sa stea acolo sus in top, peste multe magazine mari si cu traditie, pentru ca a fost o campanie creeata fara teama de plati si zerouri. Cu facturi de 600 milioane platite cu zambetul pe buze, cu premii enorme oferite afiliatilor performanti, cu instrumente potrivite activitatii lor, updatate permanent, cu informatii importante oferite constant. Octavian este nr. 1 de ceva timp, un afiliat inspirat si cu tupeu, fara frica de teste si investitii, in iunie m-a frapat observatia lui: “ar trebui sa faci tot ce-ti sta in putinta ca numarul zerourilor sa creasca“. Corect! Teama de zerouri trebuie sa dispara in marketingul afiliat, este singurul canal unde platesti strict performanta, unde platesti cu mult dupa ce ai vandut si incasat. O factura cu cinci zerouri inseamna vanzari cu sase zerouri.

Si pentru ca ma intrebati, pentru Black Friday imi doresc o factura cu sase zerouri. Poate nu in 2015, dar.. curand 🙂

Later edit:

Da Şerban Cristian, mai scriu inca o data, poate-poate ne aude/citeste cineva: atunci cand reteaua de afiliere iti emite…

Posted by Octavian Jomir on Tuesday, October 20, 2015