Sunt consumator european si am drepturi

Doar drepturi, nu si obligatii.

Probabil ca ati vazut noile reglementari aduse pe piata comertului online, binenteles, aliniata la cea europeana, pentru ca ( nu e asa? ) macar aici sa ne asemanam. Gasiti aici formatul original al Ordonantei si cateva comentarii ale lui Radu.

Ce am inteles eu:

  • Clientul poate anunta in maxim 14 zile calendaristice intentia de retur si are inca 14 zile la dispozitie, de la anunt, pentru a returna produsele. Poate returna produsele si prin posta, nu il putem limita la curier.
  • Magazinul trebuie sa returneze banii ( produse+livrare ) in maxim 14 zile de la anunt sau pana la primirea produselor returnate
  • Modalitatea de returnare a banilor face referinta la cei care obligau clientii sa ofere conturi, limitandu-I la aceasta unica posibilitate
  • Aia cu butonul e discutabila, legea iti permite sa alternezi textul, nu vad o problema.
  • Comenzile telefonice trebuie sa fie urmate de acceptul via email al comenzii sau trebuie sa ii ceri acceptul de a inregistra convorbirea.
  • Clientul este obligat sa returneze produsele in ambalajul original, cu exceptia ambalajelor care necesita distrugere/rupere

Personal imi lipsesc doua chestii de aici: practic magazinul nu este protejat in nici un fel impotriva celor ce abuzeaza de produse si in continuare nu exista nici o restrictie pentru cei ce confirma comanda si o refuza la curier producand paguba de expeditie/retur pentru comanda. Aici mi as dori ca Gpec/Trusted/ARMO sa gaseasca solutia legala optima prin care sa fie obligati la plata, prin amenintare (legala) si apoi punere in practica a incalcarii contractului la distanta. Gen somatie catre client, emisa de o casa de avocatura sa plateasca costurile expeditiei refuzate, daca nu, urmand sa achite costuri suplimentare adiacente instantei.

consumator european

2 comments

  1. sunt curios ce s-a mai intamplat in acest domeniu – si eu nu cred ca e un rau necesar – este doar un rau – cresterea comenzilor online si scaderea profitului prin provocarea de pierderi comerciantilor consider ca e doar un rau – un rau ne-necesar . . .

Comments are closed.