Despre erori frecvente si linkuri affiliate

red-arrowsAm profitat de o discutie pe forumul Seopedia pentru a pune doua intrebari legate de chestiuni importante in afiliere:

  • Care sunt greselile cele mai frecvente in constructia unor siteuri create pentru afiliere?
  • Care sunt plasarile cele mai “fericite” ale linkurilor aff intr un articol: context, paragraf special 1st/last, etc.

Transcriu integral raspunsul si comentez la final 🙂

Despre erori frecvente
Cred ca cele mai frecvente greseli, daca presupunem ca partea de SEO, design si development sunt in regula, ar fi lipsa interesului pentru CRO (Conversion Rate Optimization) si tangent cu asta, lipsa de angajament pentru a convinge furnizorul de produse sau servicii sa lucreze pentru tine.

Ce vrea sa spun cu asta: Conversion funnelul porneste din momentul cand utilizatorul intra pe site si se opreste in momentul in care utilizatorul este pe site-ul caruia esti afiliat si apasa butonul final (download, plateste acum etc.).

Problema pe care am observat-o este ca multi afiliati lasa totul in voia sortii odata ce userul nu mai este pe site-ul lor (am optimizat cat am putut de bine, acum dumnezeu cu mila). De foarte multe ori, dupa ce paraseste site-ul tau, utilizatorul se gaseste pe o pagina extrem de slab optimizata, poata nici macar un landing page, care nu are absolut nicio legatura cu punctul din care a plecat. De aici, conversiile nu au alta directie decat in jos.

Probabil o sa spui ca nu e treaba afiliatilor sa educe furnizorii. Da, nu este, dar daca vrei sa iti cresti cu adevarat conversiile cred ca trebuie sa privesti intregul canal de conversie, nu numai ce se afla pe site-ul tau.

Cum poti face asta? Facand treaba furnizorului in locul sau. Intai ii convingi de faptul ca esti un afiliat important cu date concrete si coerente despre cantitatea si calitatea traficului tau, apoi ii pui la dispozitie landing page-urile necesare pentru a-ti imbunatati business-ul tau si implicit pe al lui. O mana spala pe alta. Noi spre exemplu avem landing page-uri custom pentru toti operatorii cu care lucram, de la Pokerstars pana la cea mai obscura camera de poker.

Fun fact: Am vazut oameni care promoveaza produse prin 2Parale sau ProfitShare: “Click aici ca sa cumperi produsul” si cand dau click ajung pe prima pagina a Emag in loc de pagina de produs.

Despre plasament
Cred ca nu ar trebui sa existe cu adevarat linkuri afiliate intr-un articol ci Call to Action-uri. In acelasi timp nu exista un singur loc unde as recomanda plasarea unui call-to-action.

Ce am invatat de-alungul timpului despre plasament:

Trebuie sa faci A/B testing pentru orice pagina care iti poate aduce bani (recomand Optimizely pentru teste)
Trebuie sa folosesti CTA-uri multiple de-alungul paginii (above the fold, in story, last of page)
Trebuie sa folosesti directionari vizuale pentru a atrage atentia
Articolul tau trebuie sa ghideze clickul, CTA-ul trebuie sa aiba sens in povestea pe care o spui pe pagina
Foloseste-te de design pentru a face CTA-ul sa iasa in evidenta (contrast, spatiu alba inainte si dupa CTA etc.)

Nu trebuie sa te feresti de below the fold atunci cand face sens pentru utilizator ca intai sa citeasca despre produs/serviciu si mai apoi sa ia decizia de cumparare/abonare/download etc.
Nu iti pune nicodata CTA-ul intr-o zona aglomerata vizual (cu text sau design)
Nu pune mai multe CTA-uri care nu au legatura unul cu altul (Inregistreaza-te acum! / Cumpara produsul / Aboneaza-te)

“Fun fact” este in egal mod funny si trist pentru ca se intampla mult prea des. LP urile dedicate inca imi par SF in piata romaneasca de afiliere dar merita incercat, cum spunea si colegul, este oarecum o educare a pietei. Testarea conteaza enorm, idem “povestea” in sine, trebuie sa creezi o legatura concreta intre continutul paginii tale si clickul “cerut”. Foarte pertinente opiniile si sper sa trageti si voi cateva concluzii si invataminte ce va vor ajuta mai departe.

Cateva cuvinte despre respondent: De 3 ani am inceput sa lucrez ca SEO executive la o companie internationala ce se ocupa cu sectorul de online gambling. De 1 an sunt head of SEO si conduc o echipa de 10 oameni. Sediul companiei este in Malta. Site-urile noastre produc venit pe model afiliat, mai precis CPA (cost-per-action), noi directionand traficul catre operatorii de poker sau casino online. Avem in portofoliu peste 15 site-uri mari (30,000+ pagini) in 16 limbi.