De ce sufera afilierea?

Nu are rost sa fac un articol “stiri-afiliere”, Dragos are un rezumat mai mult decat cuprinzator dar imi permit cateva comentarii:

  • Vola nu este primul si nici ultimul care paraseste brusc afilierea, sunt in pozitia in care voi fi aratat instant cu degetul asa ca nu imi permit sa discut pe tema asta, dar, este vorba strict de cifre si … referral 😉 Suprapunerea canalelor de marketing incepe sa nu mai fie amuzanta la un anumit nivel, iar modul de atribuire poate fi surprinzator uneori.
  • Evomag are aceleasi motive la baza, a fost in discutie in mai multe randuri “franarea” canalului de marketing afiliat, acum s-a facut un pas.
  • Altex isi doreste resuscitarea programului propriu, desi damage-ul este enorm in atata timp lasat balta. Momentan s-au pus pe reparat si recuperat timpul pierdut, exista (in sfarsit) persoana dedicata afilierii care stie cu ce se mananca problema, ramane de vazut daca vor fi modificari in termeni si conditii. As paria pe introducerea comisioanelor diferentiate pe categorii de produse, in primul rand pentru ca era aproape setat cand am plecat eu.

Afilierea sufera in acest moment din cauza costurilor foarte mari pe canalele standard FB ads/adwords, cumva costul real per conversie a crescut exponential si nu mai este loc efectiv de a “ierta” orice intruziune. Ca si exemplu, sa zicem ca un magazin avea anii trecuti un cost de comanda noua undeva la 15 lei, acum poate sa depaseasca 70 lei (ceea ce este oricum enorm) caz in care daca ajunge sa plateasca si un comision in recurenta pentru aceeasi comanda nu mai poate fi acceptat.

Daca ignoram adunarile pe tematica online si ecommerce in care se declara cifre gen “productie la hectar” si excelentele cresteri in vanzarile online, putem realiza ca lucrurile nu stau atat de roz. De fapt, publicul este acelasi, magazinele nu doar ca au crescut, dar au devenit marketplace extizand promovarea pe X alte nise iar in acest caz, Facebook si Google nu pot oferii de 3 ori mai multe reclame aceluiasi public ( ca numar ). Si atunci, costurile cresc. Am vazut cifre “from inside” si pe fashion, si pe electro-it, dar si home deco sau chiar chestii mai tehnice si va spun, costul per conversie este mare sau foarte mare. Puteti vedea si aici o discutie in acest sens [ nota: trebuie sa fiti membru al grupului ].

cost per comanda