Content versus client

Sloganul “GO mobile” a devenit mai mult obligativitate, educatia fiind facuta de Google cu bata prin anuntatele updateuri in care se jura ca fie penalizeaza ( cu ghilimele ) siteurile ce nu oferta versiuni de mobil fie avantajeaza siteurile cu versiuni dedicate. Cel mai probabil undeva la mijloc pentru ca nu as crede ca dispar din prima pagina pe o

Mobile friendly

optimizare solida dar este posibil sa fiu usor depasit in pozitii de concurenti.

Anyway, de ceva vreme, in cautarile organice sunt semnalizate siteurile cu versiune mobila, ceea ce devine un avantaj in CTR dupa umila mi parere.

Mai departe, pe tot ceea ce inseamna ecommerce corelatia content<>client devine o chestiune de concurenta. Daca anii precedenti puneam accept pe continut, incercand sa oferim texte de calitate, descrieri cat mai acurate, fotografii de detaliu si caracteristici complete, lasand pe planul doi comportamentul vizitatorului in site, incet-incet am inceput sa “aranjam” elementele in site pentru o experienta vizuala si de navigare cat mai intuitiva si usoara pentru a maximiza conversia. Well, acum se trece la o viteza superioara acordand mult mai multa importanta clientului in sine. Cele mai importante modificari:

  • prelungirea programului de call center ( vezi emag.ro ce ofera suport non stop )
  • prelungirea programului de livrari ( pana la ora 22 la Carrefour sau 23.30  la Mega Image )
  • livrari ultra rapide ( 3 ore la evomag.ro )
  • livrare gratuita prin minimalizarea comenzii minime ( valoric ) sau chiar fara valoare minima
  • retur gratuit indiferent de motiv ( watchshop.ro suporta costul returnarii, prin lege acesta este suportat de client )
  • livrare cu verificarea coletului la primire
  • optiuni multiple de a “tine la curent” clientul prin sms si email privind comanda si livrarea

Probabil ca o infuenta enorma in conversie ar fi adus de un pachet “Livrare gratuita + Verificare colet la livrare + Retur gratuit”, optiuni care ar mari semnificativ intentia de comanda cu o promovare inteligenta. Singura problema sta in costuri si cu siguranta nu poate fi aplicata la orice business, dar as incerca o varianta interesanta prin acordarea facilitatilor progresiv functie de valoarea cosului:

  • valoare cos de 100 lei: Livrare gratuita
  • valoare cos de 200 lei: Livrare gratuita + Verificare colet la livrare ( aceasta optiune este momentan oferita doar de cativa curieri si are un cost suplimentar de 2.5-3 lei )
  • valoare cos de 300 lei: Livrare gratuita + Verificare colet la livrare + Retur gratuit ( comanda de pick up are uneori valoarea unei livrari normale fara ramburs 8-15 lei )

call centerIn ceea ce priveste suportul acordat clientului, daca marimea businessului actual nu va permite intervale mai mari pentru call center ( gen 09-22 ) puteti incerca o solutie de programare, lucrand pe baza de date a magazinului impreuna u o solutie PBX ( centrala virtuala ). De exemplu, in cazul unul apel in afara programului normal de lucru, aplicatia voastra poate verifica in baza de date daca numarul ce apeleaza apartine unui client si in acest caz poate directiona automat apelul catre un numar de urgenta ( poti plati extra un “operator” care poate lucra la distanta pentru astfel de apeluri ). De aici posibilitatile sunt infinite, majoritatea solutilor ecommerce permit impartirea clientilor in grupe “valorice” dupa vechime, numar de comenzi sau valoarea comenzilor, astfel, puteti prelua la ore ciudate doar apelurile clientilor importanti, aspect care va conta cu siguranta in ochii lor.

Ce alte idei interesante aveti pentru imbunatatirea relatiei cu clientii?