Capcane in afiliere: comision mare

Am spus-o in mai multe randuri, valoarea comisionului nu a constituit niciodata pentru mine un factor important. Totusi pentru foarte multi afiliati, valorile mari sunt atractive si, personal, recomand campanilor nou intrate in marketing afiliat sa ofere pentru inceput comisioane usor ridicate urmand sa le micsoreze in 1-2 etape la o valoare suportabila de catre magazin.

Din pacate, in momentul in care aplici la o campanie nu ai parte de experienta sau de feedbackul utilizatorilor ( afiliatilor ) si te poti ghida doar dupa valorile afisate: comision, recurenta si un eventual procent de anulare, daca discutam de o campanie cu o vechime mai mare de 3 luni. Incercand sa evit comisionul iar recurenta nu ma intereseaza foarte

mult, imi indrept atentia asupra magazinului: categorii de produse, preturi si notiuni de usability.

  1. Daca nu sunt informatii suficiente despre produse si livrare, clientii vor fi nevoiti sa sune.
  2. Daca exista promovare agresiva a comenzilor telefonice.
  3. Daca procedura de comanda ( cart-checkout-thankyou ) NU este usoara, din nou, clientii vor fi tentati sa sune pentru comanda.
  4. Daca nu sunt informatii vizibile asupra magazinului si societatii care opereaza, apare neincrederea
  5. Punctele 1, 3 si 4 pot avea ca efect si renuntarea la comanda/site

Punctul 3 este si cel mai important aspect, pentru ca este relativ usor sa adaugi un produs in cos, dar doar un oarecare procent finalizeaza comanda, asa ca pasii dintre adaugare si pagina de thank you sunt bine de analizat. Cu cat informatile de livrare sunt mai stufoase si/sau sunt cerute date fara importanta (  CNP, serie buletin, de unde a gasit magazinul, etc ) cu atat scade procentul celor care vor finaliza comanda. Si scade automat si conversia afiliatului.

Pentru ca aici voiam sa ajung, conversia trebuie sa fie informatia principala pentru un afiliat si nu valoarea comisionului sau a comenzii medii. Facem un pic de matematica pentru a intelege exact problema:

Magazinul X fashion:

  • 20% comision
  • 250 lei valoare medie per comanda
  • 12% valoare comenzi anulate
  • 10.000 clickuri trimise
  • conversie medie 0.2%

 Magazinul Y fashion:

  • 10% comision
  • 100 lei valoare medie per comanda
  • 8% valoare comenzi anulate
  • 10.000 clickuri trimise
  • conversie medie 1%

Arata mult mai tentant X, nu? Sa facem calculele:

  • Magazinul X va avea 20 conversii X 50 lei minus 12% anulari, total 880 lei.
  • Magazinul Y va avea 100 conversii X 10 lei minus 8% anulari, total 920 lei.

conversie

Mda, este o diferenta, nu uriasa, doar demonstreaza ca valorile mari nu inseamna intotdeauna si castig mare. Eu am avut pe nisa fashion si conversii de 2.7%, sau cum are noul DeClub.ro in 2Parale, 2.3% conversie, deci sunt valori posibile. Studiul tau asupra magazinului poate sa fie cartea castigatoare, dincolo de informatiile ce ti le ofera magazinul initial.

Daca doriti un top al valorilor ce conteaza in afiliere, ( din punctul meu de vedere ) ar arata astfel:

  1. rata conversie
  2. procent comisioane anulate ( dupa valoare )
  3. valoare medie per comanda
  4. valoare comision
  5. perioada recurenta